Omdat onze vaste verzendpartner failliet is gegaan zijn we halsoverkop overgestapt naar een ander fulfilment bedrijf. Zij verzenden tijdelijk de wormenbakken. De systemen moeten nog ingesteld worden. Tot die tijd krijg je een track en trace mail (voor Urbalive, ronde wormenbak en Aerobin) met als afzender Maldrich Venlo. Dat is dus je wormenbak van Balkonton.
De Levertijd van de meeste producten is normaal 1 a 2 dagen via pakketbezorging.
De houten wormenbakken zijn 3 tot 4 dagen onderweg via GLS.
Hou rekening met vertragingen door de drukte rond speciale dagen zoals kerst, moederdag, hemelvaart.
Heeft u na 2 werkdagen nog geen track en trace mail ontvangen, stuur dan een mail.
De wormen en de startpakketten worden vaak apart van de wormenbak verzonden. Ook de uitbreiding van de Urbalive wordt apart van de Urbalive verzonden. Controleer dus eerst je track en trace mails als je denkt dat je bestelling niet compleet is. Controleer ook je spamfolder. Waarschijnlijk is het tweede pakket nog onderweg.
Is er echt sprake van een missend onderdeel, of lijkt er geen tweede pakket onderweg te zijn? Stuur dan een mail. Vermeld het ordernummer en wat er precies ontbreekt.
Af en toe gebeurt het dat de bezorgdienst zegt dat het pakket is afgeleverd, maar dat u niets heeft ontvangen. Of dat DHL zegt dat er niemand thuis was terwijl u thuis op uw pakket staat te wachten.
In de meeste gevallen komt het pakket toch nog na 1 of 2 dagen bij u thuis. Soms ligt het bij de buren (daarvan krijg je niet meer altijd een briefje in de bus). Soms gewoon de volgende dag via de pakketdienst.
We vragen dus of u voor de zekerheid eerst even bij uw buren navraag wilt doen. En even 2 werkdagen af te wachten. Mocht dat niets opleveren dan stuurt u een mail zodat we een onderzoek kunnen starten.
Komt de verpakking zwaar beschadigd aan, dan is het het beste de zending te weigeren. Of in ieder geval de courier hier een aantekening van te laten maken.
Heb je het pakketje toch beschadigd aangenomen, of is de schade pas te zien bij het openen van de doos? Neem de volgende foto’s:
-Een foto van de beschadigde verpakking (indien schade zichtbaar is aan buitenkant)
-Een foto van het verzendlabel
-Een duidelijke foto van der schade
Stuur deze foto’s per mail. Vermeld het ordernummer erbij, en indien mogelijk de reden van de schade (naar jouw inschatting).
Wij gaan dan aan de slag om zo snel mogelijk een vervangend onderdeel of product te verzorgen.
Meld schade binnen 24 uur na ontvangst van je pakket!
Dit is eigenlijk het enige probleem waarbij ik je vraag meteen te bellen. +31 (0)6 38553833. Hopelijk kan ik dan op tijd het adres aanpassen. Krijg je me niet te pakken, stuur dan een mailtje met ordernummer en het juiste adres.
Hou je mailbox in de gaten: zodra je een track en tracemail krijgt kun je vaak zelf nog het adres aanpassen.
De wormenbakken èn wormen worden door onze verzendpartner. Je kunt dus NIET afhalen in Amsterdam.
Wel kun je op afspraak in Amsterdam de wormenbakken komen bekijken. Stuur een mailtje met wat tijdstippen waarop je zou kunnen langskomen en we maken een afspraak.
Soms heb ik een enkel product hier in Amsterdam staan van een retour, of met beschadigde doos. Deze zijn te koop in de outlet en kunnen zelfs alleen opgehaald en NIET verzonden worden.
Retour zonder opgave van reden binnen 14 dagen mogelijk, de verzendkosten van de retourzending zijn voor eigen rekening. Na ontvangst van het product in goede staat krijg je het hele aankoopbedrag (inclusief verzendkosten) retour.
Retourneren van compostwormen is niet mogelijk, aangezien we de beestjes de stress van een dubbele reis willen besparen.
Wil je retourneren? Stuur een mail met het ordernummer naar info@balkonton.nl. Lees hier de volledige retourvoorwaarden.
Garantie
Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Op grond van het Europese recht zijn wij aansprakelijk voor elk gebrek van overeenstemming dat binnen een termijn van twee jaar na de levering van de goederen aan het licht komt. U kunt aanvullende rechten hebben op grond van het Nederlandse recht.
Wanneer u een gebrek aan het product ontdekt of zou horen te ontdekken dient u binnen een redelijke termijn contact op te nemen met ons. Een redelijke termijn is in ieder geval twee maanden. Onder omstandigheden kan een termijn van langer dan twee maanden ook acceptabel zijn.
Indien u tijdig contact met ons opneemt zullen wij zorgen voor een kosteloze reparatie of voor vervanging.
Klachten
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@balkonton.nl Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Voor consumenten in de EU is het ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Staat jouw EU-land er (nog) niet bij? Stuur dan even een mailtje. Dan zoeken we de verzendkosten op en voegen ook dat land toe.
Wormen kunne niet goed tegen de hitte. Bij langdurige hoge temperaturen (boven de 30 graden) wordt de temperatuur in de vrachtautp’s en depots te hoog. We wachten dan met verzenden van wormen totdat de temperatuur weer gezakt is.